riptaliacastellano

Alla inlägg under oktober 2013

Av Jonna Hillberg - 29 oktober 2013 23:40

Hejsan! 


Kommer ni ihåg min kompis Temma som hade akut Leukemi? 


Hon ska komma hem till Julafton nu   



 

Jag har saknat dig Temma dunder mycket! äntligen ska du få komma hem! :)

Du är en riktig kämpe och jag vet att du kommer att övervinna Cancer! 


Och du kommer inte kämpa ensam :)

Jag kommer vara med dig på hela resan ända fram till mål   

  


Älskar dig vännen :)


//Jonna

 

 

Av Jonna Hillberg - 29 oktober 2013 16:41

Hejsan! :)


Idag tänkte jag tipsa om en bra blogg som heter Peaceoflove   


http://peaceoflove.bloggplatsen.se/


Hon som driver bloggen heter Alva och är ungefär lika gammal som mig :)

Hon delar med sig lite av sin vardag, recept på kakor och skriver om sin hobby

och sina kompisar   


Så läs den vet ja annars missar ni något   


Hon skriver så bra och intressant så gå gärna in och läs den   


Om ni inte hittar länken till bloggen så visar Talia er vart

länken är ;)

 


http://peaceoflove.bloggplatsen.se/


Ha en fortsatt bra dag hörni så ses vi imorgon   


Ska gå ner och grilla marsmallow och sitta framför den varma brasan 

fryser så in i norden   


men ha det bra ni :) 


//Jonna

 

 


Av Jonna Hillberg - 29 oktober 2013 10:18

Godmorgon alla underbara läsare :)


Idag vaknade jag tidigt för att sjunga för min mamma idag

som fyller 40 ^^


Hon fick en rosa bakduk av mig och 3 böcker av min pappa   

Min pappa var på jobbet så mina bröder fick ge mamma böckerna 

Men pappa har nog med sig fler presenter till mamma när han kommer

hem   


Idag ska jag hem till en kompis och få lite kläder =)

Ska bli roligt! =D


Men nu ska jag ner och fixa lite innan jag ska hämta kläderna :)


Så hej då   


//Jonna

 

 

Av Jonna Hillberg - 28 oktober 2013 22:57

Hejsan!


Såg ni på Tillsammans mot Cancer galan idag?


 

Det gjorde jag   

Min farmor hade som sagt bröstcancer och överlevde men

hon har 2 år kvar innan hon blir helt friskförklarad   


Sen så hade jag en kompis som hade cancer för några år sen men 

Cancer van över henne   


R.I.P min vän 


På galan så sjöng idolerna en underbar låt som

en kille som hete Edvin Berg skrev till sin flickvän 2 veckor innan

han fick sin cancer diagnos. (blod cancer) 


Men han han aldrig göra klart den :( 

Men idol gjorde klart den åt honom



Här är också hela låten om ni vill höra den färdiga   



Hoppas ni tittade och skänkte pengar med till Cancerfonden   


Det är viktigt att vi gör det så cancer blir historia 


Jag vill bara ge Cancern en stor fet smäll på käften!


J***vla Cancer


Stöd Cancer fonden och köp rosa produkter nu dem sista dagarna i oktober :)


 


Jag tände mina rosa ljus ikväll och bad för dem med cancer

och dem som förlorat sin strid   


Må dem få vila i frid 

 


Ha en underbar kväll 


//Jonna

 

 


Av Jonna Hillberg - 28 oktober 2013 15:05

Hesjan!


Idag är det verkligen höst väder. 

Det spö regnar ute och är jätte kallt   

Själv sitter jag inne och spelar Sims 3 och lyssnar på musik ^^

Men jag är också taggad inför onsdag för då ska jag ha en fest med mina kompisar   

Jag fyller 15 år på söndag så jag tänkte fira det med mina kompisar.

Vi ska äta plankstek, se film och ha massor roligt   


Här kommer också en liten video med Talia i Santa Monica Pier i Californien 



Nu ska jag tillbaka till mitt sims och dricka tea ^^


bloggar lite senare ikväll 


/Jonna

 

 

Av Jonna Hillberg - 14 oktober 2013 18:43

Hejsan!


Idag är jag jätte trött pågrund av att jag gick upp tidigt imorse :p


Men det var jätte roligt att jobba med djuren, fick gosa med katterna och hundarna

men mest katterna ;)


Sen åkte jag med en buss hem som gick 14:31 

så jag kom inte hem "jätte" tidigt

men jag kom hem skapligt i alla fall   


Undrar om Talia skulle gillat det här? Hon gillade ju djur också   


       

Här får Talia besök på sjukhuset av sin lilla bebis Bella   


 

God glass ^^


 

Lilla Bella   


 

Här är hennes katt   



Nu ska jag ner och äta lite glass sen lata mig tills jag ska sova ^^


så ses imorgon 


//Jonna

 

 




Av Jonna Hillberg - 13 oktober 2013 21:25

Hejsan bloggen!


Imorgon så börjar min prao vecka ska praoa från måndag

till fredag, så det kommer bli svårt att blogga   


Men det ska bli jätte roligt, jag ska praoa på Slaka Djurhem   


 


Så det ska bli roligt ^^


Men jag ska nog gå och sova så jag orkar upp ;)


Här kommer en Awezome video som någon gjort till Talia   



Låten passar bra till Talia 



Ha en bra skoldag imorgon 


//Jonna

 

 

Av Jonna Hillberg - 11 oktober 2013 22:57

Hejsan!


Här är min senaste video till Talia Castellano   


Hoppas ni gillar den   



 


//Jonna

 

 

Presentation


Hej välkommen hit!

Det här är bloggen om Talia Castellano. En 13 årig tjej som kämpade mot 2 typer av Cancer i 6 år. För 1 måndag sedan så fick hon sina vingar och lämnade våran jord :( så denna blogg är till henne där vi följer hennes resa.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag gör en Talia Novell?
 Ja
 vet inte
 kanske
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BASE Camp Children´s Cancer Foundation

https://basecamp.org/ 

 

 

Stöd Barncancer Fonden! :)

Hej!

 

Snälla bli månadsgivare hos Barncancer fonden eller skänk en slant och räda Cancer sjuka barn   

 

www.barncancerfonden.se/stod-oss/Bli-manadsgivare/

 

 


Skapa flashcards