riptaliacastellano

Alla inlägg under december 2013

Av Jonna Hillberg - 30 december 2013 12:45

Hejsan!


Nu kommer Talia Novellen del 2 ^^


 


Jag vart helt stel, satt Talia Castellano i rummet bredvid mig! Nae jag måste drömma, jag gnuggade mig

i ögonen och tittade engång till och ja hon satt kvar. Jag sprang till mamma och skrek "Mamma!! Talia Castellano

sitter i rummet bredvid mig!" "Lugna ner dig, flicka lilla" sa mamma med en lugn röst. "Så berätta nu vad du sa"

"Jo det är så att Talia Castellano sitter i rummet bredvid mig, TALIA CASTELLANO" sa jag igen. "Vad roligt Johanna, ska du gå och säga hej?" frågade mamma. "Men mamma, hon är ju känd, jag kan väl inte bara klampa in och säga hej?" sa jag.


"Okej jag fattar, då går väl jag då" Sa mamma och började gå. "Men vänta mamma!" skrek jag och sprang efter.

"Hej" sa mamma. "Jag heter Anna och min dotter har rummet bredvid dig"

"Hej vad roligt att ni bor bredvid mig" svarade Talia. "Vad gör ni här på sjukhuset?" frågade hon.

"Min dotter är här och tar prover, hon har leukemi" svarade mamma. "Okej hoppas ni får bra svar på dem. Själv är jag här och tar prover och ska snart börja min chemo terapi." svarade Talia.

 

"Jag har sett alla dina klipp på Youtube" Sa jag efter en stund. "Du är verkligen jätte duktig och har

inspirerat många. Bland annat mig."

" Tack så mycket, jag är glad att jag har lyckats inspirera dig och många fler. Jag vill verkligen

få fram mitt budskap om barncancer." Sa Talia.

"Ja barncancer är hemskt, vi måste få ett slut på det" Svarade jag.


Vi stog väldigt länge och pratade sen kom Talia´s och min doktor och sa att dem behövde prata med oss.

Så vi fick säga hej då. Men vi bestämde att vi skulle prata senare.


"Jo nu har Johannas prov svar kommit" sa doktorn "Så vad säger dem?" frågade mamma.

Doktorn tittade på först på mamma sen på mig och sa "Cancern har spridit sig en  del, men jag

är rätt säker på att med rätt behandling så kommer vi att stoppa den." sa hon.


"Så du säger att den har kommit tillbaka?" sa mamma. "Ja, jag är rädd för det, men vi kommer klara det" svarade

hon. "Så ni får gå hem och packa era grejer och komma tillbaka imorgon klockan 09.00." sa hon.


"Okej ses imorgon" Sa jag. Jag tog mina grejer och gick in till Talia. "Hej Johanna, har du fått dina prov svar?"

frågade Talia. "Ja det har jag, dem var inte bra. Cancern har kommit tillbaka. Men doktorn sa att

med rätt behandling så kommer jag klarade det." Svarade jag.


"Det var tråkigt att höra" Sa Talia och gav mig en kram. "När börjar du behandlingen?"

"Jag ska hem nu och hämta mina grejer, kommer tillbaka imorgon 09.00, så jag börjar nog

när jag kommer" Svarade jag.


"Okej själv är jag fast här på min chemo terapi" Sa Talia och skrattade.


"Kom nu Johanna vi måste hem nu" ropade mamma. "Jag måste gå nu men vi ses imorgon,okej?"


"Okej, ses imorgon, Hej då" sa Talia.

"Hej då Talia ses imorgon"


det var del 2 ^^


Del 3 kommer snart :)


Hoppas ni gillar det ^^


//Jonna

 

 



Av Jonna Hillberg - 29 december 2013 19:12

Hejsan!


Förlåt för dåligt bloggande   Men min dator har krashat varje gång

jag har bloggat   Men nu är allt som det ska igen ^^


Här är förresten en liten (sen) julklapp till er läsare   



  Hoppas ni gillar den   


Sen min kompis Temma mår bra hon är hemma nu sitter och pratar med henne och är jätte glad   


Nu ska jag fortsätta prata med henne ha en bra dag ni läsare :)


//Jonna


 

Av Jonna Hillberg - 5 december 2013 20:51

Hejsan!


Här kommer del 1 på min Talia Novell :)



Jag vaknade som valigt klockan 06:30, jag klädde på mig och gick

fram till spegeln och sminkade mig. Jag funderade sen på om jag 

skulle ha peruk eller inte. "Jag ser bra ut i peruk men jag känner

mig inte som mig själv. Äsh jag struntar i den."

Sen sprang jag ner och åt frukost. När klockan vart 07:40 började jag

klä på mig och gick mot skolan. Påvägen dit mötte jag min bästis Sara, jag gav henne

en kram och så gick vi tillsammans till skolan. Det var mysigt och helt plötsligt började snön att falla 

ner från himlen. "Vad roligt med lite snö, snön åh vad jag har längtat efter dig" "Snön är vacker men

kallt också, fryser du inte Johanna? Du har ju varken mössa eller peruk på dig." 

"Oroa dig inte Sara, jag har en mössa i väskan" svarade jag och tog på

mig mössan. Sen när vi väl var framme vid skolan så hängde vi in våra väskor och ytterkläder 

i skåpen tog våra böcker och gick in i klassrummet. 


Klockan 8 började lektionen och så kom läraren in.

"Tyst i klassen nu, jag hoppas att ni har pluggat mycket inför No

provet som vi har senare idag, det är inte bara det som händer idag.

Idag är Johanna entligen tillbaka efter att ha varit på sjukhuset i 2 veckor.

Så hur mår du idag Johanna?" 


"Jo tack jag mår bra, men jag ska snart tillbaka igen. Men det är bara

för lite prover." 


"Jag hoppas att allt går bra med proverna Johanna, men det är 

härligt att ha dig tillbaka." 


Som tack för att jag var tillbaka så fick jag en påse choklad av läraren som klassen hade

samlat pengar till. Naturligtvis ville väl inte alla vara med på den, en del i klassen fattar inte varför

jag tappar håret och är borta så mycket. Så jag är småretad av en del killar men jag bryr mig inte.

Jag har fått allt mitt mod av en tjej jag beundrar stort. Och det är Talia Joy Castellano.


 


Jag följer henne på youtube och på Fb. Hon är min största idol hon ger mig så mycket 

insperation och styrka. Efter skolan så kom mamma och hämtade mig för det var dags för

att ta proverna. När jag satt inne i rummet och väntade på prov svaren så bestämde jag mig för att

gå ut lite. När jag kom ut så såg jag att självaste Talia Castellano hade rummet bredvid mig.


 


Det var del 1 av min Novell :)


Hoppas ni gillar den :D


//Jonna


 

Av Jonna Hillberg - 2 december 2013 17:39

Tjaba bloggen!


Jag har precis gjort klart en Talia video :)

Om ni vill se den så är den här nere


 

Jag håller just nu på att skriva min Talia novell och jag lägger upp den snart :) Hoppas att ni gillar

videon och kommer gilla novellen :)


//jonna

 

 

Presentation


Hej välkommen hit!

Det här är bloggen om Talia Castellano. En 13 årig tjej som kämpade mot 2 typer av Cancer i 6 år. För 1 måndag sedan så fick hon sina vingar och lämnade våran jord :( så denna blogg är till henne där vi följer hennes resa.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag gör en Talia Novell?
 Ja
 vet inte
 kanske
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BASE Camp Children´s Cancer Foundation

https://basecamp.org/ 

 

 

Stöd Barncancer Fonden! :)

Hej!

 

Snälla bli månadsgivare hos Barncancer fonden eller skänk en slant och räda Cancer sjuka barn   

 

www.barncancerfonden.se/stod-oss/Bli-manadsgivare/

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards