riptaliacastellano

Alla inlägg under maj 2014

Av Jonna Hillberg - 18 maj 2014 22:19

Hejsan!


Tänkte bara skicka in och säga godnatt och visa en bild som jag gjorde nyss :)



Tänker lägga upp den bilden på Angels for Talia imorgon men nu är det lite sent så jag gör det imorgon som sagt :)


Men ni kan få se den i alla fall^^


 


"Help us Cure Childhood cancer, i know we can, ´Cus Together We Are Strong!"


Översatt: "Hjälp oss bota barncancer, jag vet att vi kan, för Tillsammans Är Vi Starka!" :)


Vi måste bota barncancer så att fler barn ska få kunna överleva och leva så som barn ska   


Men nu ska jag sova så ses imorgon :)


Godnatt och sov gott


//RIPTaliaCastellano

 

 

Av Jonna Hillberg - 13 maj 2014 21:50

Hejsan alla Talia fans! :)


Idag var jag med en kompis och vi gjorde Talia teckningar idag :)

I manga och chibi style   


Här är resultaten :)


         


Vad tycker ni? Ska jag lägga upp dem på Angels for Talia?


//RIPTaliaCastellano

 

 

Av Jonna Hillberg - 13 maj 2014 14:27

Hejsan^^


Här kommer del 5 av Talia Novellen :)


Dagarna på sjukhuset var långa och dagarna vart veckor som vart månader.

 Och Johanna hade inget att göra, "mamma jag har absolut inget att göra" sa hon.

"Du kommer nog på något gumman, vi kan inte åka förns behandlingen är klar och det vet du" sa mamma

"Jag vet" suckade Johanna, men till hennes förvåning så knackade på dörren och när dörren öppnades så stod Talia där med ett leende. "Hej Johanna, gissa vad" sa hon glatt. "Jag vet inte du får säga" sa Johanna

"Jag har varit sjuk rätt länge nu som du vet och nu är jag cancer fri!" sa Talia och började dansa

"Ååhh vad kul att höra" sa jag och mamma glada. Talia gick till min säng och la sig bredvid mig och vi började prata om allt mellan himmel och jord. Efter några timmar så sa Talia "Så när är din behandlig klar?"

"Jag är nog klar i veckan" sa jag med ett leende :)

"kul att höra, du kan väl komma förbi mig senare någon gång?" frågade Talia

"Ja det vore så roligt" sa jag glatt


"Vad sägs som i helgen?" föreslog Talia

Jag tittade på mamma med bedjande ögon, "Det borde nog gå bra" sa mamma

"YAY!!" skrek jag och Talia och kramade varandra.

"Kom nu Talia" Sa Talia´s mamma "vi har en familj därhemma som väntar på dig"

"Jag kommer mamma" sa Talia och kramade mig hejdå

"Vi ses i helgen" sa Talia

"Ja det gör vi Hej då" sa jag glatt


"hej då"


Det var del 5 av novellen^^ ses i nästa del


//RIPTaliaCastellano


 


Av Jonna Hillberg - 12 maj 2014 17:51

Hejsan allihopa!


Tänkte bara titta in och säga hej och önska alla mödrar i världen en bra morsdag (det var de igår i USA)

Jag hoppas att Talia´s mamma fick en bra mors dag även om inte Talia kunde vara med :(


 


Hoppas du fick en underbar mors dag Desiree   


//RIPTaliaCastellano


 





Av Jonna Hillberg - 8 maj 2014 20:03

Hejsan bloggen!


Här kommer ett kort inlägg med vad jag har gjort till Talia och hennes

familj   


 


Hoppas ni gillar den :)


//RipTaliaCastellano

 

 

Presentation


Hej välkommen hit!

Det här är bloggen om Talia Castellano. En 13 årig tjej som kämpade mot 2 typer av Cancer i 6 år. För 1 måndag sedan så fick hon sina vingar och lämnade våran jord :( så denna blogg är till henne där vi följer hennes resa.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag gör en Talia Novell?
 Ja
 vet inte
 kanske
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BASE Camp Children´s Cancer Foundation

https://basecamp.org/ 

 

 

Stöd Barncancer Fonden! :)

Hej!

 

Snälla bli månadsgivare hos Barncancer fonden eller skänk en slant och räda Cancer sjuka barn   

 

www.barncancerfonden.se/stod-oss/Bli-manadsgivare/

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards