riptaliacastellano

Direktlänk till inlägg 24 november 2013

Cool dröm

Av Jonna Hillberg - 24 november 2013 18:28

Hejsan!


Igår så hade jag en cool dröm och Talia var med i den   


Det här hände


"Jag var en cancer sjuk flicka och låg på sjukhuset och hade tråkigt.

Plötsligt hörde jag en tjej som sa "Kan inte jag få vara ute? Jag har varit här i flera veckor?"

Men en röst svarade "Nej Talia, du är för sjuk du får vänta ett tag. Vänta här jag

ska bara gå och hämta din medecin." Så jag gick ut för att titta och där

i sjukhussängen satt Talia Castellano.

 

Hej sa jag. Hej svarade Talia. Varför är du här på sjukhuset?

frågade jag blygt. Talia - Jag har börjat att bli väldigt

sjuk så jag har varit här i några veckor, men jag kan inte gå ut.

Varför är du här? Jag - Jag är här för att jag har fått återfall. Har leukemi.


Okej det är verkligen tråkigt att vara här på sjukhuset svarade Talia. Men

om man vill bli frisk får man stå ut. Hur länge har du kämpat?

Jag har kämpat sen jag var 7 och ett halft svarade jag. 

Du då? Jag har kämpat sen jag var 7 svarade talia. 

Okej nästan lika länge svarade jag. 


sen kom Talia´s mamma in och frågade vem jag var

 

men innan jag svarade han Talia säga att jag var hennes nya vän och hon berättade allt om 

mig. Vad roligt svarade Desiree. 


Senare den kvällen satt jag och Talia och pratade om allt vi gått igenom.

Så vad gör du när du är riktigt sjuk? Är du inte rädd eller så? Frågade jag Talia sen.

Jag är såklart ledsen ibland och rädd men jag sitter inte och deppar i ett hörn

utan jag fortsätter simma genom cancern, I "just keep swimming, just keep swimming"

 


Okej jag ska nog försöka göra det med sa jag. 

Det är det jag vill att många tänker sa Talia. 

Just keep swimming genom cancern istället för att vara depprimerad

och tro att imorgon är sista dagen för mig på jorden.

Okej svarade jag. 

Vi satt kvar på hennes säng och pratade till långt in på kvällen.

Sen sa våra föräldrar att vi kunde prata mer imorgon. 

Godnatt Talia sa jag

Godnatt Jonna och glöm inte "Just keep swimming" ;)

Yeah "Just keep swimming" svarade jag


Sen vaknade jag. Jag önskar att det var mer en en dröm.

Men när jag somnade om drömde jag igen och då var och Talia jag 

äldre och hon hade långt fint hår :)


Hon såg ut såhär



Och vi var cancer fria och dansade och hade roligt och

var lyckliga.


Sen vaknade jag på morgonen och önskade att det var mer en en dröm

men det kändes som om Talia skickade mig drömmen :) 

Och resten av dagen log jag och var lycklig och tänkte på Talia.


Jag älskar dig Talia och jag kommer alltid att göra

det och jag kommer aldrig att glömma dig   


 


//Jonna

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Hillberg - 9 mars 2015 11:04

Hejsan! :D    Här kommer bilder på mig i min Think Talia Think CURE tröja :) Fick även lite extra grejer också som jag inte ens beställde :O     Framsidan :)       Baksidan       Fick det här gummiarmbandet fast jag int...

Av Jonna Hillberg - 5 mars 2015 15:21

Hejsan!    Igår så skrev min mamma på fb att tröjan hade anlänt! :D Jag beställde nämligen Think Talia Think Cure tröjan förra veckan och den kom igår.  Jag pluggar på en skola en bra bit hemifrån så jag bor på skolan och jag kan inte vänta t...

Av Jonna Hillberg - 3 februari 2015 12:24

Hejsan!   I helgen ska jag köpa hem 2 tröjor från Talia Store :)     Den här Imagine the World Without Cancer   och Think Talia Think Cure tröjan     Kan inte vänta tills jag får hem dem ^^   Lägger väl upp någon video när j...

Av Jonna Hillberg - 2 januari 2015 12:43

Hejsan alla Talia fans! :D    GIssa vad?    Jo jag har ÄNTLIGEN handlat på Talia Store! :D    Jag köpte Talia muggen     Och den här tröjan       Ska kanske beställa Talia's Legacy Tröjan också     Hoppas jag kan kö...

Av Jonna Hillberg - 25 december 2014 21:05

Hejsan! :D   Hur var eran julafton? Fick ni mycket julklappar? :)   Jag fick en hel del julklappar :) Fick en klänning, geisha, handmuff sak (vet inte vad det heter XD), mp3 spelare, Hello Kitty stumpor, strumpor, Tea (smaken heter Vintersaga...

Presentation


Hej välkommen hit!

Det här är bloggen om Talia Castellano. En 13 årig tjej som kämpade mot 2 typer av Cancer i 6 år. För 1 måndag sedan så fick hon sina vingar och lämnade våran jord :( så denna blogg är till henne där vi följer hennes resa.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag gör en Talia Novell?
 Ja
 vet inte
 kanske
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BASE Camp Children´s Cancer Foundation

https://basecamp.org/ 

 

 

Stöd Barncancer Fonden! :)

Hej!

 

Snälla bli månadsgivare hos Barncancer fonden eller skänk en slant och räda Cancer sjuka barn   

 

www.barncancerfonden.se/stod-oss/Bli-manadsgivare/

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards