riptaliacastellano

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Jonna Hillberg - 10 augusti 2013 17:28

Hejsan!


Idag tänkte jag skriva lite om Talia´s tankar om

cancern.  Som ni kanske hörde i en intervju med

Talia så vart hon ledsen när hon fick reda på att hon

hade cancer och skulle förlora sitt hår. 

Hon vart väldigt ledsen när hon fick reda

på att hon skulle bli flintis.


Men hon började att dekorera sitt huvud kan man säga,

hon målade snäckor, blommor och massor med saker. 


Hon gjorde helt enkelt så att det vart vackert att vara flintis, 

"She made Bald beautiful"

 


Hon  brydde sig inte om vad folk tyckte om att hon var flintis.

Om någon sa att hon var ful eller något annat elakt för att

hon inte hade något hår så brydde hon sig inte om det.


I en intervju så sa hon såhär: "Jag använder peruk, men jag gillar inte det

jag känner mig liksom inte som mig själv. Så jag änvänder smink som peruk.

Så när jag har på mig mitt smink så hoppas jag att folk tittar på mitt smink istället 

för mitt skaliga huvud ^^" 

 


Så hon gjorde en egen slogan som hon kallar Makeup is my wig (Smink är min peruk)


 


Jag har inte så många bilder på där Talia har dekorerat sitt huvud med 

snäckor och blommor men jag har andra fina bilder på henne som jag visar er nu   


 

Jag älskar verkligen den här makeupen den är så cool och söt, ska försöka testa den

någon gång   


 

Här är en bild på Talia i peruk, hennes hår var svart när hon fick återfall för första gången.

Sen vart hon blond. Innan Cancern hade hon brunt hår. 


 

Här är en annan söt bild på Talia   



Talia har sagt det här om att vara flintis "Something beautiful can be bald" 


 

Och det är verkligen sant   


Här är också en video med Talia 



Hoppas ni gillar inlägget   


/Jonna


P.S Remember this   

 


Presentation


Hej välkommen hit!

Det här är bloggen om Talia Castellano. En 13 årig tjej som kämpade mot 2 typer av Cancer i 6 år. För 1 måndag sedan så fick hon sina vingar och lämnade våran jord :( så denna blogg är till henne där vi följer hennes resa.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag gör en Talia Novell?
 Ja
 vet inte
 kanske
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BASE Camp Children´s Cancer Foundation

https://basecamp.org/ 

 

 

Stöd Barncancer Fonden! :)

Hej!

 

Snälla bli månadsgivare hos Barncancer fonden eller skänk en slant och räda Cancer sjuka barn   

 

www.barncancerfonden.se/stod-oss/Bli-manadsgivare/

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards